Dopoledne do školy a odpoledne na výlet. A když bude volný den, uděláme si větší výlet, ať Kypr pořádně poznáme. Jakmile jme si splnili erasmácké školní povinnosti a zopákli si angličtinu, tak jsme šli na autobus nebo sedli do auta a jeli se někam podívat. Kypr není rozlohou nijak velký, dá se docela dobře během týdne poznat celý, je třeba ale mít půjčené auto, protože veřejná doprava sice funguje, ale není úplně určená na cestování ve smyslu množství spojů, odjezdů, příjezdů apod.

• Ayia Napa (Ayioi Anargyroi path) – autobusem nejdříve do Larnacy a potom další busem podél pobřeží. Vystoupili jsme tak, abychom se mohli napojit na stezku  Ayioi Anargyroi  path a dojít podél pobřeží nazpět do Ayia Napa.  Limitem na kochacím výletu je poslední spoj z Ayia Napa nazpět do Larnacy, tudíž jsme museli ke konci hodně přidat a stejně jsme nakonec nedošli až do cíle a z časových důvodů jsme konec dojeli busem.  Galerie z výletu zde: https://eu.zonerama.com/hondza/Album/8459164
  • Kourion – archeologická oblast Kourion leží nedaleko Limassolu a dá se k ní dostat relativně pohodlně busem. Relativně znamená, že autobus nejede moc často a cesta je poněkud zdlouhavá. Navíc je tu samozřejmě poslední autobus a potom už leda taxi nazpět. Pozdní odpoledne, areál bez turistů, západ Slunce, vítr a výhledy na širé moře. Zachovalé mozaiky a sloupy. Za pár € vstupné to stojí. Galerie na Zoneramě.
  • Severní Kypr – autobusem z Limassolu do Nicósie, noc v hostelu, druhý den přechod na tureckou část Kypru a autobusem do Famagusty (centrum města a opuštěné město Varosha). Na večer nazpět do Nicósie a odtud sdíleným taxíkem do Kyrénie, kde na nás již čekal hostel. Další den prohlídka přístavu v Kyrénii a vymýšlení cesty k křížáckému hradu Saint Hillarion. Taxi bylo moc drahé, takže místo toho jedeme nazpět do Nicósie a nazpět do Limassolu. Půjčeným autem by se toho stihlo víc, ale zase by to nebyla taková sranda. A navíc bych musel řídit :-). Severní část Kypru v obrazech na Zoneramě a ghost town Varosha zde.
  • Rokle Avakas gorge – tento výlet by šel autobusem z Limassolu provést jen velmi obtížně, tudíž jsme si na pět dní půjčili auto a naplánovali výlety i do míst, která jsou hůře dostupná.  Poloostrov Avakas je až za Pafosem, takže dobré dvě hodinky levostranného řízené. Ovšem stálo to za to. Po prašné cestě jsme jeli doslova „až kam to šlo“, odměnou za cestu autem je nádherná skalnatá soutěska, kterou jsme bohužel nestihli celou, nicméně tu nejlepší část jsme určitě viděli. Cestou zpět jsme dali ještě zastávku u vraku lodi Edro III. Galerie na Zoneramě.
  • Artemis trail kolem Olymposu – s autem se také jede lépe do hor, které se zvedají pár km za Limassolem. Bez větších problémů se dá vystoupat skoro až na vrchol k 2000 m.n.m.  Přímořské vedro vystřídá svěží jarní počasí, kdy i mikina přijde vhod. Palmy jsou pro změnu vystřídány borovicemi.  Před sezónou v květnu nebyla nikde ani noha, stánky a obchody povětšinou zavřené, další výletníci nikde. Na vrchol bylo zbytečné se plahočit, vzali jsme zavděk sjezdovkou a zbytky sněhu.
  • Aphrodite trail u Bath of Aphrodite – závěrečný výlet celého pobytu. Autem do Bath of Aphrodite a potom již po svých do kopce k vrcholku Moutti tis Sotiras, odkud se otevřely nádherné výhledy na cíp poloostrova. Klesání na hlavní cestu a nazpět do městečka na koupačku. Fotky z obou výletů opět na Zoneramě.